לפני 3 שנים הורכב בבית הספר לוח אינטראקטיבי ע"י תרומת אחת המשפחות. כמובן חלק מהמורים ובעיקר מורים למתמטיקה, משתמשים בלוח האינטראקטיבי במהלך השיעורים הפרונטאליים.
אני אישית בעד שילוב סוג כזה של טכנולוגיה (לוח אינטראקטיבי) בבתי ספר...אני מרגישה שבכל שיעור שמלמדת אותו דרך הלוח החכם משתמשת בסביבת למידה חדשה ועדכנית אשר מעצבת את ההוראה ומשנה בדרכי ההוראה, למרות שהלימוד בשילוב לו"א לפי ההוראה הפרונטאלית מצריך השקעה בהכנת מערכי השיעור...אבל זה הופך את הלמידה ללמידה מעניינת יותר, עדכנית ומקדמת חשיבה .
במהלך השיעור אני רוב הזמן נמצאת עם הפנים אל התלמידים, התכנים מול התלמידים, הכתיבה איכותית וברורה ומושכת את העין, וההמחשה מגבירה מוטיבציה ועניין אצל התלמידים, ולפיכך התלמידים קשובים רוב הזמן.
התלמידים במהלך השיעור מתלהבים מאוד בלענות ולכתוב בטוש האלקטרוני וזה מורגש יותר אצל תלמידים בעלי הישגים נמוכים, תלמידים אלה מראים בטחון עצמי והנאה מלמידה, הם מתרכזים יותר בשיעור (משעור רגיל) ורוצים להבין כל דבר כדי לענות על השאלות ולכתוב ולהשתמש בלוח דרך כתיבה בטוש האלקטרוני. כמובן גם משפר את מעורבותם ולעיתים גם את התנהגותם , וכתוצאה מזה תלמידים רבים שיפרו את הישגיהם.
הכנת מערך שיעור בשילוב לו"א מצריכה ממני כמורה השקעת הרבה זמן, אבל אני רואה שהשימוש בלו"א מגביר יעילות השיעור ע"י חיסכון בזמן השיעור שהכול מוכן בפני התלמידים, זמינות השימוש בכל חומרי הלמידה ישירות מתוך הלוח, הצגת הנושא באמצעות המחשות,איורים ודוגמאות ברורות, האפשרות ללכת אחורה או קדימה במסך בגלל שהמידע והפעילות בלוח מתועדים וכמובן זה טוב בשביל התלמידים.
התלמידים קשובים יותר ומתלהבים מלמידה באמצעות הלו"א הם מעידים הבנה משופרת וכיף בשיעורי מתמטיקה , בעלי מוטיבציה גדולה יותר ללמידה בכל שיעור שמשלבת בו לו"א בהוראה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה